E07-1 L’ESCOLA A LA WIKIPEDIA

Etapa/cicle/curs: Cicle Superior de Primària
Escola: Escola Pia Caldes
Responsable activitat: Ascensi Laglera
Correu electrònic responsable activitat: ascensi.laglera@escolapia.cat
Altres participants en l'activitat: Jordi Ferrer
Breu descripció de l'activitat:Aquesta activitat va sorgir un dia que buscaven informació a la Wikipedia i no era ben bé correcta o si més no el que esperaven. Avui la construcció de la informació està en mans de tots i no només rebem sinó que participem en aquesta elaboració, d’acord amb l’actual xarxa 2.0.
A partir d’aquí se’ls va obrir la curiositat. Això ens va servir per dues coses, primer per veure que a la Wikipèdia no hi era tot i sobretot per veure que a Internet hi ha molta informació, però que cal contrastar-la i no refiar-nos del primer que trobem.
Bé, en un primer moment ho vàrem deixar aquí, però més endavant un alumne va comentar que no hi havia informació sobre la nostra escola. Aleshores vam decidir que nosaltres podríem ser els que la pengéssim. Varem, primer fer una carta al director per demanar permís. Això els va motivar força a buscar, a proposar, a fer fotografies i a redactar. Redactar per alguna cosa.  La celebració del nostre centenari el proper curs és un bon element motivador per aquesta tasca.