E25 MÉS ENLLÀ DE L'ORDINADOR COM A MÀQUINA

Format (xerrada/estand): estand
Objectiu: Una “ nova metodologia “ per treballar 'ordinador. Si volem alumnes reflexius , crítics i que sàpiguen fer recerca és una bona eina , a més si som escola verda l'estudi del context mediambiental és clau !
Etapa/cicle/curs: Aquest curs ho treballen els alumnes de 2n. D'ESO , però el poder modificar el grau de dificultad de les preguntes és un mètode adaptable a qualsevol edat i nivell
Escola: Escola Pia Igualada
Responsable activitat: Sílvia Soteras i Gibert
Correu electrònic responsable activitat: silvia.soteras@escolapia.cat
Mitjançant l'aplicació de la metodologia de l'artefacte podem dur a terme un complet anàlisi d'objectes i aparells des de diversos punts de vista. En aquest cas treballem l'artefacte de l'ordinador.Per realitzar aquest estudi els alumnes han de respondre un conjunt de preguntes , agrupades per contextos.Tindrem cinc contextos : personal , social , econòmic , tecnològic i mediambiental.Les respostes a les preguntes dels diversos contextos els permetrà dur a terme una valoració de l'ordinador molt més àmplia i completa i no caure només en avaluar només l'aspecte tecnològic , arriban a conclusiona que segurament no s'en haurien adonat !